Kennisdeling met klanten

Publicatiedatum: 15-12-2021

Op meerdere manieren deelt CIIO haar kennis en kunde met klanten en andere geïnteresseerden. In de audits die we uitvoeren, bijvoorbeeld door het laten meelopen van interne auditoren. Of in voorbereidingsgesprekken of specifiek normuitleg-sessies.
Maar ook in workshops en seminars, georganiseerd door klanten, brancheverenigingen of door CIIO zelf. Eerder vertelden we al over de KSO dialoogtafel. In dit bericht drie voorbeelden van andere kennisdelingsbijeenkomsten.

Kennissessie sociaal incasseren
In Rotterdam kampen meer dan 50.000 huishoudens met schulden. Dit heeft gevolgen voor meer dan 100.000 inwoners. Bij 62% van de werkgevers werken werknemers met schulden. Daarom roept Moedige Dialoog werkgevers op tot sociaal incasseren en een vuist te maken tegen incassopraktijken waardoor schulden alleen maar oplopen. Door daarnaast ook het keurmerk Warm Incasseren te behalen maakt een organisatie het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid voor het terugdringen van schulden zichtbaar. Met een betere leefsituatie voor mensen in armoede en schulden tot gevolg. 
Hierover is in oktober een kennissessie georganiseerd, waar ook CIIO aan deelnam. 

Certificering bij communicatieadviesbureaus
26 november jl organiseerde Leene Communicatie een sessie over ISO:9001-certificering voor collega-communicatieadviesbureaus via Logeion, de beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. 
Leene Communicatie, sinds dit jaar een nieuwe CIIO-Maatstaf- klant, deelde hierin haar ervaring met het voorbereiden op en verkrijgen van een ISO:9001-certificaat. Als CIIO mochten wij hier ook een bijdrage aan leveren. Het geïnteresseerde publiek van 14 communicatieadviesbureaus hebben we daarbij meegenomen in de achtergrond van ISO:9001, de CIIO-Maatstaf en de belangrijkste aspecten voor een kwaliteitsmanagementsysteem in hun branche. Een geslaagde bijeenkomst! 

Workshop over samenwerken met andere organisaties
Op 14 december vond het 2e deel van de digitale NVVK-studiedag ‘Rust brengen in roerige tijden’ plaats. De NVVK is sinds 1932 de grootste branchevereniging voor schuldhulp en financiële dienstverlening. De leden zijn meer dan 100 gemeenten en publieke en private organisaties die werken voor mensen in kwetsbare posities.
CIIO heeft de NVVK geholpen het nieuwe Kwaliteitskader te ontwikkelen. En heeft op 14 december haar kennis met de leden van de NVVK gedeeld rondom het onderwerp 'samenwerken met andere organisaties: hoe zet je het op en hoe maak je het nuttig?'. Samen met Jeannette Meersma, eigenaar Kram & Meersma SHVO, werd de ervaring rondom samenwerking in het gespecialiseerd onderwijs gebruikt als ‘werkmateriaal’ voor een krachtenveldanalyse. Welke partners zijn van belang, wat is je visie op samenwerking? Hoe helpt deze samenwerking je eigen klanten/cliënten? Vragen waar de ruim 20 deelnemers ervaringen op uitwisselden en mee aan de slag gingen.

Zelf ook aan de slag?
Heeft uw organisatie of branche ook behoefte aan kennis, informatie of ideeën over certificering, normontwikkeling of kwaliteitsmanagement, neem dan contact met ons op. Wij praten hier graag verder over met u!

Overige berichten

14-12-2021 - Tariefsaanpassing 2022
01-12-2021 - Het gaat ons niet om het diploma, maar om het proces
27-11-2021 - Aangepaste beleidslijn corona CIIO
12-07-2021 - Jullie verstaan de kunst om een gesprek zo te voeren dat een medewerker altijd het gesprek verlaat met goede ideeën.
05-07-2021 - Succesvolle KSO dialoogtafel vraagt vervolg
04-06-2021 - Project Kwaliteitshandboek – tips & tricks van onze CIIO auditor
21-04-2021 - CIIO helpt bij ontwikkeling NVVK Kwaliteitskader
17-04-2021 - Save-the-date: Dialoogtafel “Kwaliteitsnorm Speciaal Onderwijs, de volgende stap”
06-04-2021 - CIIO geaccrediteerd voor ISO27001 en NEN7510