Het is belangrijk dat je van tevoren nadenkt over hoe je van klachten wilt leren. Individueel of in teamverband? De klacht direct oplossen, of kijken of deze elders in de organisatie ook kan voorkomen? En welke onderzoeksbril zet je op? Kijk je als detective, als rechter, de ontdekkingsreiziger of de filosoof?
Vanuit deze vraagstukken wisselden we ideeën uit over hoe wij in onze onderzoeken op een inspirerende manier naar klachten kijken. 

17-04-2025

Structureel reflecteren geeft inzicht en energie!

Wie wil leren en verbeteren, heeft baat bij reflecteren. Net als een tablet of mobiele telefoon is reflecteren geen hypermoderne ver-van-mijn-bed-show....
14-03-2025

Met zinvol samenwerken voorkom je kreukels

Iedere organisatie begint als een onbeschreven blad. Maar het verhaal van een organisatie vertellen vraagt, zeker met meerdere auteurs, om structuur en...
13-03-2025

Digitale inloopsessies nieuwe NEN 7510:2024

In december 2024 is de nieuwe NEN 7510:2024 gepubliceerd. Dit betekent dat alle NEN 7510 gecertificeerde instellingen moeten “overstappen”...