Henkjan de Jong

Mijn fascinatie voor ‘hoe werkt het hier’ begon al op 12 jarige leeftijd tijdens mijn eerste vakantiebaantje. Na mijn studie Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit begon voor mij het ‘echte werk’ in 1998. In het Erasmus MC ervaarde ik voor het eerst hoe complexe zorgorganisaties werken. Vier jaar later trad ik toe als organisatieadviseur bij De Vreelandgroep en acht jaar daarna bij Raedelijn.

Sinds 2012 werk ik als zelfstandige. Ik stimuleer en ondersteun mensen, teams en organisaties in hun ontwikkeling en help ze hun werk goed te organiseren. Ik bekleed daarin verschillende rollen: van adviseur tot interim-manager. Ik voel me daarbij thuis in zorg-, welzijns-, trainings- en onderwijsinstellingen. 

In 2013 sloot ik me aan bij CIIO en bracht het OERmerk onder mijn arm mee. Ik ben direct ook Maatstaf / ISO-9001 audits gaan doen bij zorg- en welzijnsinstellingen, trainingsbureaus, opleidingsinstituten en (ROA) adviesbureaus. Ik kan enorm genieten van professionals die bevlogen over hun werk vertellen.

Van 2016 tot 2020 combineerde ik dit werk met een aanstelling als onderzoekscoördinator van de vakgroep zorglogistiek en docent bij Hogeschool Windesheim.